IISALMEN 4H-YHDISTYS RY

Iisalmen 4H-yhdistys on perustettu jo vuonna 1940

4H-toiminta on saanut alkunsa yhdysvalloissa 1900-luvun alussa. Tavoitteena oli tarjota nuorille työnteon ja arkielämän taitoja, aivan kuin vielä tänäkin päivänä. Järjestön tunnussanat tulevat alun perin sanoista "hands, head, heart and health", jotka on suomeksi sovitettu muotoon "harkinta, harjaannus, hyvyys ja hyvinvointi". 4H-toimintamenetelmässä korostetaan omaa kokemusta ja yhteisöllisyyttä.

Tiesitkö, että 4H- yhdistyksen toiminta on paljon muutakin kuin lasten harrastustoimintaa?

Iisalmen 4H-yhdistys työllistää n. 10 vakituista työsuhteessa olevaa henkilöä. Henkilöstömme työskentelee mm. Toiminnanohjauksen, siivouspalveluiden sekä avustajan työtehtävissä.

Lisänä Iisalmen yhdistyksellä on n. 20 nuorta 4H-yrittäjää, jotka työskentelevät mm. Siivouksen, pihatöiden sekä leivonnan parissa. Lisää tietoa yrittäjistämme löydät 4H-yritys välilehdeltä.

Iisalmen 4H-yhdistys on myös merkittävä työllistäjä opiskelijoiden loma-aikoina. Kesän aikana yhdistyksemme rekrytoi n. 30 nuorta työntekijää mm. Vieraskasvien torjuntaan, pihatöihin sekä erilaisiin siivous tehtäviin.

Yhdistyksemme toiminta kulminoituu pitkälti lasten ja nuorten harrastustoimintaan. Toiminnan tavoitteena on tarjota lapsille sekä nuorille ohjattua vapaa-ajan toimintaa, turvallisessa ja lapsen tarpeita tukevassa ympäristössä. Yhdistyksemme järjestää aktiivisesti kerhoja sekä tapahtumia ympäri vuoden. Lisää tietoa ajankohtaisista tapahtumista, leireistä ja kerhoista sivujen välilehdiltä.

Lisäksi yhdistyksemme tarjoaa monipuolista nuorten työllistymistä tukevaa kolutusta, kuten 4H-yrittäjä webinaareja sekä yhdistykseemme rekrytointi infotilaisuuksia.

Voit tukea 4H-yhdistyksen toimintaa liitymällä jäseneksi tai tekemällä lahjoituksen. Jäsenenä pääset hyödyntämään myös kaikki jäsenedut.   Lisää tietoa jäsenyys välilehdellä.

Iisalmen 4H-yhdistys ry

Savonkatu 12 L 7, 74100 IISALMI